Ajánlások sales szakemberek, vagy személyes márkaépítő vállalkozók számára teljesítmény coach szemszögből (és nemcsak nekik)
Mikor megkérdezik tőlem, hogy a LAICA vízszűrő kancsóknak mikor van szezonja, akkor én erre azt mondom, hogy akkor, amikor akarom. Akkor, amikor szezont csinálok neki. Mert szezon az mindig van. Csak épp kedvem is legyen hozzá!
Egy sales szakember, vagy egy személyes márkaépítő vállalkozó akkor csinál szezont az általa értékesített terméknek, szolgáltatásnak ( kivéve, ha nincs rajta karácsonyfa gömb, vagy fenyőfa, stb ), amikor kellően motivált, lelkes, energikus. Azt, hogy egy értékesítőnek, vállalkozó szakembernek ki és mikor csinál motivációt az is jó kérdés, de TE mit tehetsz magadért?
Teljesen máshogy indul az év a multi környezetben, a KKV szektorban, vagy egy egyéni vállalkozó életében. Arról most nem szeretnék beszélgetést indítani, hogy melyik a jobb, melyik a motiválóbb, de a kérdésem az, hogy január közepén TE hogy állsz a lendülettel.
Az év eleje kiváló lehetőség arra, hogy átgondold, milyen stratégiák vezetnek fenntartható sikerekhez az értékesítésben. De TE hogy állsz most? Pedig még csak 2 hét telt el, de már most az új ügyfeleim nagy része elveszítette a lendületét, pedig a tervszámok fenyegetőek.
Vajon mit lehet erre beszedni vény nélkül, hogy motiváltabbá, hatékonyabbá váljon az ember és az is maradjon ne csak januárban, hanem még decemberben is?
Alap a célmeghatározás, a prioritások, a fókuszáltság, a pozitív hozzáállás stb.
DE!!! Véleményem szerint a legfontosabb az, hogy alakíts ki magad körül egy olyan kisebb csapatot, közösséget, akikkel egymást motiváljátok. Egy olyan csapatot, ahol nincs panaszkodás, nincs mások hibáztatása, kifogások kezelése, önsajnálat, önmagad kritizálása, múlton való rágódás. Viszont van pozitív, motiváló hangulat, reális, tényeken alapuló visszajelzés.
Már ez sokszor komoly kihívás, de amit én javasolni tudok, az az, hogy minden hónapnak adj egy célt. Legyen egy tematikája. A célok, tervszámok azok úgyis adottak, de vajon elgondoltál-e olyanon, hogy:
– mi az, ami a legnagyobb kihívást jelenti a munkádban és ha lehet próbálod megúszni? Az egyik hónapot szánd erre, hogy felkutatod azt, hogy mi kéne ahhoz, hogy ezt a nehézséget meg tudd ugrani. Milyen tulajdonságod, vagy képességed nincs meg hozzá és milyenre lenne szükséged? És ha ez már a rendelkezésedre állna, akkor mi változna?
– ki az a személy, aki motivál téged a munkádban és miért? Milyen tulajdonságai, képességei vannak, ami téged jó kedvvel, lendülettel, motiváltsággal lát el? Egy hónapon keresztül fürdőzz tudatosan ebben a légkörben. Ha nincs ilyen, akkor keress. Egy teljes hónapod van rá!
– ki az a személy, aki megnehezíti a mindennapjaidat. Mi az a tulajdonsága, ami a legnehezebb számodra? Milyen tulajdonságra lenne szükséged ahhoz, hogy mindez minimum semleges, de akár pozitív legyen a jövőben. Több lehetőség, gondolat is lehet, ami jelenleg láthatatlan, mert a harag, a félelem, vagy bármi más eltakarja előled?
És ez még csak egy negyed év. Ha a lehetőségekre koncentrálsz, arra, hogy mi más lehetséges még a megszokott rutinon kívül, akkor egy felfedező túrát indíthatsz el. De ehhez nagyon elszántnak kell lenned. Nem hagyhatod, hogy egy hétfő reggeli hatalmas pofon elterelje a gondolataidat a céltól.
Nem lehetsz Buddha, dühöng, ha kell, de ne ragadj bele! Dühöngd ki magad, hisz pont abban segít, hogy megfigyelhesd magad, hogy mi dühített fel a legjobban.
Mi helyett választottad inkább a haragot?
És a kedvencem! Rendszeresen tarts magadnak személyes értékelést. És ez csak a jéghegy csúcsa, de nagyon sokat tud segíteni abban, hogy könnyedén haladj a céljaid felé.