Sok kezdő vállalkozó, coach vagy bármilyen szolgáltató számára a sales egy mumus. Inspiráló beszélgetéseket vezetni, segíteni az embereknek – ez megy. De amikor eljön a pillanat, hogy értékesítsék a szolgáltatásukat, hirtelen elbizonytalanodnak. Mi a kezdeti legnagyobb hiba, amit ilyenkor elkövetnek? Nem mernek eladni, mert félnek a visszautasítástól vagy attól, hogy „túl nyomulósnak” tűnnek.
A gyakori félreértések
- „A coaching nem sales” – Pedig de! Egy sikeres coach nemcsak kiváló segítő, hanem tudatos vállalkozó is. Ha nem értékesíted a szolgáltatásod, nem lesznek ügyfeleid.
- „Majd megtalálnak a kliensek” – Nem fognak. Ha nem kommunikálod, hogy mit csinálsz és kinek tudsz segíteni, akkor senki sem fogja tudni, hogy létezel.
- „Az emberek maguktól látják az értéket” – Nem feltétlenül. Neked kell megmutatnod, hogyan segítesz nekik átlépni a problémáikon.
Egy bevált stratégia: Értékadás-alapú sales
A sales nem egy „rábeszélő show”, hanem egy szolgálat. Ha ezt a szemléletmódot elsajátítod, máris sokkal természetesebbé válik számodra az értékesítés. Íme egy egyszerű, de hatékony lépésrendszer:
- Pozícionáld magad világosan – Kinek segítesz és milyen konkrét problémát oldasz meg?
- Adj értéket előre – Használj ingyenes tartalmakat, élő videókat, mini tréningeket, hogy megmutasd a szakértelmedet.
- Építs kapcsolatot – Legyenek beszélgetéseid az érdeklődőkkel, ismerd meg őket, és figyelj az igényeikre.
- Hívd fel a figyelmet az elérhető lehetőségre – Ne félj elmondani, hogy hogyan tudnak veled dolgozni.
- Kezeld természetesen a lezárást – Ha valakinek valóban szüksége van a szolgáltatásodra, mondd ki nyíltan, hogyan tud együttműködni veled.
Ha megérted, hogy a sales valójában egy segítő folyamat, akkor nemcsak több ügyfeled lesz, hanem a vállalkozásodat is nagyobb lelkesedéssel végezheted. Ne félj megmutatni, hogy értéket adsz – mert ha nem teszed, valaki más fogja megtenni helyetted!
Mit tehetsz most?
Ha valamiben magadra ismertél az jó hír! Mert azt jelenti, hogy van lehetőséged változtatni. Nézd át az ügyfélszerző folyamataidat, teszteld a kommunikációdat, és kezdd el tudatosan építeni a láthatóságodat.
Az ügyfelek nem „csak úgy” jönnek. De ha jól építed fel a rendszered, meg fogják találni az utat hozzád!
Ha ennél is többet akarsz, akkor vedd fel velem a kapcsolatot!